poniedziałek, 4 lipca 2016

Placki z cukinii

Placki warzywne to jeden z moich ulubionych obiadów letnią porą. Próbowałam klasycznych, ziemniaczanych, ale tartych na grubszych oczkach tarki, pyszne są marchewkowe, selerowe, z kabaczka... Świetnie smakują zwłaszcza z sosem czosnkowym, z dużą ilością koperku. Placuszki z cukinii są lekkie, delikatne i wspaniałe, najlepsze na świecie. I do tego przywołują bardzo przyjemne wspomnienia :)


Składniki:
  • 1 średnia cukinia
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia


Przygotowanie:

Cukinię umyć, odciąć zdrewniałą końcówkę, cukinię zetrzeć na tarce o oczkach jarzynowych, delikatnie posolić, chwilkę powygniatać ręką, żeby puściła sok. Umieścić na sicie i odcisnąć dokładnie sok, resztę przełożyć do miski. Dodać jajko, mąki, jeszcze troszkę soli i pieprz. Wymieszać łyżką do połączenia składników. 
Olej rozgrzać na patelni, układać po łyżce masy, smażyć do zezłocenia z każdej strony. Odsączyć nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku.
Podawać z sosem czosnkowym na bazie jogurtu.





3 komentarze:

  1. No właśnie robię! Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. <usze przyznać, że przepis bardzo ciekawy i na pewno zdrowy. Musze go jak najszybciej spróbować.

    Polecam blendery z tego sklepu
    https://duka.com/pl/agd/blendery

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń