wtorek, 16 sierpnia 2016

Czekoladowe muffinki

Dziś klasyka gatunku, proste muffinki czekoladowe z kremem kakaowym. Na szybko, dla zapracowanych mam małych głodomorów :) Ostatnio niewiele mam czasu na cokolwiek, a czasem chciałoby się zjeść coś słodkiego. Te muffinki jeszcze nigdy mnie nie zawiodły, zawsze się udają i dają ogrom możliwości, bo można pokombinować ze smakami i dodatkami. Moje ulubione to właśnie te - czekoladowe z wiśniami w środku i kakaową śmietanką. Pycha!


Składniki:
(na 12 sztuk)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru (może być brązowy)
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 duże jajko
  • 1 rozpuszczona czekolada mleczna
    1 szklanka mleka
    1/2 szklanki rozpuszczonego masła

  • wiśnie - świeże lub z kompotu, wydrylowane
  • 330ml kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka kakao
 

Przygotowanie:

Wszystkie suche składniki wymieszać w misce. Składniki mokre roztrzepać w drugim naczyniu, a następnie wlać do suchych. Wymieszać niezbyt dokładnie, bawet bez użycia miksera, przy użyciu łyżki. Na koniec dodać wiśnie, wmieszać w masę. Podzielić łyżką na 12 papilotek, piec w 180'C około 20 minut. Wystudzić.

Śmietankę ubić na sztywno, dodając kakao i cukier puder. Udekorować powstałym kremem wystudzone babeczki.



2 komentarze:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń