środa, 6 stycznia 2016

Bułeczki śniadaniowe mleczne

Miałam dziś w planie zupełnie inny przepis. Ale kiedy wyjrzałam rano za okno, doszłam do wniosku, że bułeczki mleczne przy takiej pogodzie to zdecydowanie lepszy wybór. Upiekłam je wczoraj, po przestudzeniu włożyłam do woreczka, a dziś na śniadanie mieliśmy pyszne, mięciutkie, rozpływające się w ustach pieczywo. Polecam je każdemu, kto lubi domowe bułki, kto chce wiedzieć czym karmi rodzinę lub tym, którzy zostali dziś bez pieczywka! :)
Przepis zaczerpnęłam od Kasi z bloga Gotuję, bo lubię, po lekkich modyfikacjach.


Składniki:
(na 12 sporych bułek)
  • 730g mąki pszennej typ 450 + trochę do podsypania
  • 16g suchych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 250ml mleka
  • 250ml wody
  • 5 łyżek oleju

Przygotowanie:

Mąkę przesiać razem z drożdżami, cukrem i solą do dużej miski. Dolać mleko z wodą (letnie) do suchych składników, dolać olej. Zarobić przez około 6 - 8 minut (najlepiej robotem z końcówkami do ciasta drożdżowego lub robotem planetarnym) dość rzadkie ciasto - nie będzie odchodzić od ścianek. Posypać z wierzchu lekko mąką, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na godzinę. Po tym czasie wyłożyć ciasto na omączoną stolnicę, zarobić, podzielić na 12 części, każdą z nich uformować w bułeczkę (zwijając brzegi do środka). Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i ponownie odstawić do wyrośnięcia - na 30 minut. 
Wyrośnięte bułki wstawić do nagrzanego piekarnika, piec w 180'C około 20 minut. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń