piątek, 8 kwietnia 2016

Fit obiad #1 - Dietetyczne curry z ciecierzycy

Propozycja na dziś jakże nie słodka! Jak już pisałam w którymś z wcześniejszych postów, mam zamiar delikatnie "przebranżowić" bloga i zacząć pokazywać również wytrawne dania, nierzadko w wersji dietetycznej. 
Przepis na curry powstał z potrzeby chwili, ot, nagotowałam za dużo ciecierzycy i musiałam ją zagospodarować. W spiżarni wygrzebałam puszkę pomidorów, dodałam dwa do dwóch i bum! pyszny obiad w kilka chwil. Jeśli nie podamy potrawki z kurczakiem, to otrzymamy przepyszne danie wegańskie. Mniam! Polecam!




Składniki:
  • 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • papryka w proszku, wędzona
  • 1 łyżka czerwonej pasty curry
  • sól, pieprz
  • suszony szczypiorek
  • odrobina oleju do smażenia


Przygotowanie:

Cebulę posiekać drobno, przecisnąć przez praskę czosnek. W garnku rozgrzać olej (około 1 łyżeczki), wsypać cebulę i czosnek, smażyć do zezłocenia.
Do podsmażonych warzyw dodać ciecierzycę, wlać pomidory i dusić na małym ogniu kilka minut. Następnie doprawić solą, pieprzem, papryką, pastą curry, dokładnie zamieszać i gotować jeszcze chwilkę, żeby przyprawy miały okazję się otworzyć. 
Do gotowego curry można dodać posiekanego kurczaka lub inne mięso czy tofu. Ja podałam je z gotowaną na parze piersią z kurczaka. Przed podaniem posypałam suszonym szczypiorkiem (uwielbiam!).
Najlepiej smakuje na gorąco.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń