piątek, 22 kwietnia 2016

Lekkie ciasto jogurtowe

Rzec by można - dietetyczne! Pyszne, puchate, doskonałe z dodatkiem konfitury malinowej, z kubkiem kakao lub jako podstawa tostów francuskich. Prawdziwe pyszności!Przepis znalazłam w naszej lokalnej gazecie "Jabłonka". Zwykle obojętnie na nie zerkałam, jednak tym razem receptura mi się bardzo spodobała, a, że miałam w domu mąkę kukurydzianą, to chętnie wypróbowałam to ciasto. I polecam, bo zniknęło jednego dnia :)


Składniki:
(na małą keksówkę)
  • 1 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 400ml jogurtu naturalnego

+ cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Do cukru wbić jajka, ubić na puszystą masę. Do jajek przesiać mąki z proszkiem, dodać jogurt i dokładnie zmiksować. 
Otrzymane ciasto wylać do natłuszczonej lub silikonowej keksówki, piec w 180'C około 50 minut. Wystudzić, ewentualnie oprószyć cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń