czwartek, 7 kwietnia 2016

Gofry

Gofry to pyszny sposób na śniadanie, przekąskę czy kolację. Chętnie piekę je i zabieram w ramach przegryzki na wyjazd albo wycieczkę. Moja Malwa je uwielbia, więc są u nas częstym gościem. Mój przepis jest klasyczny, wypróbowany i niezawodny, a gofry wychodzą chrupkie na zewnątrz i cudnie miękkie w środku. Przepyszne z bitą śmietaną i domową konfiturą. Najlepiej malinową :)
Ciasto jest mocno gęste i trzeba uważać z jego ilością w gofrownicy, bo dodatkowo ma tendencję do "uciekania", ale dzięki temu gofry są przepyszne.


Składniki:
(na około 8 gofrów) 
  • 3 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 1/3 szklanki oleju lub rozpuszczonego masła
  • 3 jajka
  • szczypta soli

Przygotowanie:

Białka oddzielić od żółtek, białka ubić ze szczyptą soli. Mąkę, cukry i proszek do pieczenia umieścić w misce, wymieszać. Dodać mleko, olej, żółtka, zmiksować tak, aby nie było grudek. Dodać ubitą pianę z białek i bardzo delikatnie ją wmieszać. Piec partiami w bardzo mocno rozgrzanej gofrownicy wysmarowanej uprzednio tłuszczem. Studzić na kratce.


 

1 komentarz:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń