czwartek, 28 kwietnia 2016

Sernik królewski

Jestem sernikożercą. Uwielbiam je w każdej postaci, a do niedawna moim ulubionym był ten z grubą warstwą lemon curdu na wierzchu. Tą wersję mojego ulubionego ciasta jadłam u teściowej i również bardzo mi zasmakował, więc kiedy trafiłam okazję na najlepszą na świecie krajankę, kupiłam sporą ilość i część przerobiłam na właśnie ten wypiek. I muszę przyznać, że ciasta z pomysłu moje teściowej są pyszne! 



Składniki:
(na blaszkę 25x35cm)

CIASTO:
  • 250 g mąki pszennej
  • 120g masła
  • 90g cukru
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki ciemnego kakao

MASA SEROWA:
  • 1,2kg twarogu
  • 250g miękkiego masła
  • 6 jajek + białko z ciasta
  • 1 szklanka cukru
  • 1 duży budyń (64g)

Przygotowanie:

CIASTO:
Wszystkie składniki umieścić w misie miksera, zmiksować do formy "mokrego piachu", następnie zagnieść ręcznie. Podzielić na 2 części, każdą owinąć folią, włożyć do zamrażarki na około 1 godzinę - ciasto ma zamarznąć prawie "na kamień".

MASA SEROWA:
Twaróg przecisnąć 3 razy przez praskę do ziemniaków lub maszynkę do mięsa. Żółtka zmiksować z cukrem i  masłem na puszystą, gładką masę, dodać twaróg i budyń, zmiksować. Białka ubić na sztywno, delikatnie wmieszać do masy serowej.

Spód formy i boki formy wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno zetrzeć na tarce o grubych oczkach połowę ciasta, następnie wylać masę serową i zetrzeć pozostałe ciasto. Kiedy ciasto jest porządnie schłodzone idzie to bardzo łatwo. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180'C około 1 godzinę. Studzić w wyłączonym piekarniku. Ciasto nie rośnie dużo i bardzo nie opada.



 

4 komentarze:

  1. Pyszności ! Uwielbiam serniki ;zapraszam na ''Sernik z miodowymi roladkami'' Pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/11/sernik-z-miodowymi-roladkami.html

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń