poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Maxi King

Jakiś czas temu, szukając czegoś w Internecie, natknęłam się u Arabeski na ten niezwykle ciekawy przepis (KLIK). A, że miłośników kajmaku i mleka w proszku u mnie w domu dostatek, postanowiłam przetestować go na własnej rodzinie :) Ciasto udało się doskonale, chociaż dla mnie było za słodkie. Jednak według moich najbliższych było to najlepsze ciasto jakie jedli, więc czekać mnie będzie pewnie powtórka :)



Składniki:
  • 2 duże opakowania herbatników (u mnie kakaowe)

KREM:
  • 350g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki mleka
  • 4 łyżki cukru waniliowego
  • 400g pełnego mleka w proszku

  • 1 duża puszka kajmaku orzechowego

POLEWA:
  • 1 gorzka czekolada
  • 2 orzechowe czekolady
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki wody
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów laskowych


Przygotowanie:

KREM:
Płynne mleko i cukier zagotować, ostudzić. Masło utrzeć na puszystą masę.Wlać mleko z cukrem i mleko w proszku, dokładnie zmiksować, najpierw na niskich obrotach, stopniowo zwiększając je do najwyższych.

POLEWA:
Składniki polewy umieścić w rondelku, rozpuścić na maleńkim ogniu. Odstawić do przestudzenia.

SKŁADANIE:
W blaszce o wymiarach 25x35cm ułożyć jedną warstwę herbatników, połowę masy mlecznej i drugą warstwę ciasteczek. Na niej rozsmarować kajmak, przykryć znów herbatnikami. Wyłożyć pozostały krem, ostatnią warstwę herbatników. Polać ostudzoną polewą. schłodzić całość w lodówce.



6 komentarzy:

  1. Mmm ależ narobiłaś mi apetytu :) Przepis kradnę i z samego rana jadę po produkty :D
    Obserwuję
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, bardzo! Moja rodzina już się dopomina o więcej :)

      Usuń
  2. Cudowne ciacho. Zapisuje sobie przepis i zrobię bo pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszło tak ekspresowo, że nie zdążyłam zrobić dobrych zdjęć, talerzyk dosłownie wyrwałam mężowi z ręki, żeby cyknąć cokolwiek ;)

      Usuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń