środa, 13 kwietnia 2016

"Usta Adama"

Bardzo pyszne ciasto dziś Wam prezentuję! Szczególnie zasmakowało mojemu Mężowi, co niezwykle mnie zaskoczyło. Robiąc to ciasto, miałam spisane tylko składniki i tak "pi razy drzwi" wiedziałam co z czym. No i oczywiście pomyliłam! Leżąc już w łóżku, po złożeniu ciasta, olśniło mnie, że biszkopty w oryginalnym przepisie były wciśnięte w surowe ciasto i z nim zapieczone, a ja dałam je między warstwami kremu. Bałam się strasznie, że porozpada mi się na kawałki przy krojeniu, ale wszystko wyszło jak najbardziej dobrze, co widać na zdjęciach. Polecam, bo jest pyszne! 
Oryginalny przepis, będący inspiracją dla mojego ciasta znajdziecie tu: KLIK.


Składniki:
(na blaszkę 25x35cm)

CIASTO:
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 jajek (białka + żółtka)
  • 3 łyżki wody
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • 250g masła

KREM:
  • 250g masła
  • 1/2 l mleka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego

DODATKOWO:
  • 1/2 tabliczki startej, gorzkiej czekolady
  • 1 opakowanie biszkoptów
  • powidła śliwkowe do przełożenia biszkoptów
  • sok porzeczkowy do nasączenia

Przygotowanie:

CIASTO:
Masło, cukier, kakao i wodę umieścić w rondelku i zagotować. Następnie schłodzić. Mąkę przesiać z proszkiem do miski, dodać żółtka oraz masę kakaową i ekstrakt. Zmiksować. Pianę z białek ubić na sztywno, połączyć z ciastem. 
Ciasto wylać do blaszki wyłożonej papierem dopieczenia i piec w 170'C około 45 minut, do suchego patyczka. Upieczony placek wystudzić, nasączyć sokiem porzeczkowym.

KREM:
Z mleka odlać 3/4 szklanki, rozpuścić w niej mąki, cukry i wymieszać żółtka. Wlać na gotujące się mleko, ugotować jak klasyczny budyń. Wystudzić, przykrywając folią spożywczą na wierzchu (żeby nie zrobił się kożuszek). 
Masło ubić na puszysto, dodawać po łyżce zimny budyń, zrobić gładki, jasny krem. 

SKŁADANIE:
Biszkopty składać po dwa, przekładając powidłami. Na upieczony, nasączony spód wyłożyć 1/2 kremu, ułożyć warstwę podwójnych biszkoptów, przykryć drugą częścią kremu. Wierzch posypać startą czekoladą. Całość schłodzić.



6 komentarzy:

  1. taka wersja wygląda bardzo zachęcająco, kto wie, czy nie lepiej nawet od oryginału...

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto wygląda bardzo apetycznie <3
    Jaki polecasz przepisz na szybkie i pyszne ciasto? Jak tak patrze te Twoje wszystkie są pyszne ale potrzebuję coś na szybko z gwarancją, że wszystko się uda :)

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maxi King jest niezawodny i szybki, wystarczą herbatniki. Krem też nie ma prawa się zważyć ani zepsuć. A z pieczonych - marchewkowe, rewelacja! :)

      Usuń
  3. Mniam...bardzo apetyczne ciasto, zjadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń