wtorek, 31 maja 2016

Truskawkowy przekładaniec

Nareszcie są! Pyszne, polskie truskawki. Najlepsze na świecie. Od momentu kiedy pojawia się na rynkach więcej owoców mogę żyć wyłącznie nimi. Truskawek po prostu muszę się najeść na zapas, więc robię z nimi ciasta, desery, zjadam na surowo... Wszystko, absolutnie wszystko jest truskawkowe. To ciasto smakuje praktycznie jak truskawkowe tiramisu. Delikatny krem, biszkopty i kwaskowe owoce. Mniam! 
Przepis znalazłam na blogu Mała Cukierenka (KLIK).


Składniki:
(na blaszkę 25x35cm)
  • 300g biszkoptów podłużnych
  • 300g truskawek 
  • 1 galaretka truskawkowa

KREM:
  • 500g mascarpone
  • 300ml kremówki
  • 3 łyżki cukru pudru

MUS:
  • 300g truskawek
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka żelatyny


Przygotowanie:

KREM:
Śmietankę ubić na sztywno, dodać cukier i mascarpone. Krem ma być gęsty i gładki.

MUS:
Truskawki zmiksować z cukrem na gładką masę, żelatynę rozpuścić w 2 łyżkach wrzątku, wlać do musu.

Drugą część truskawek pokroić na plasterki. Galaretkę rozpuścić w 1 szklance wrzątku.

Blaszkę wyłożyć dokładnie folią spożywczą. Na dnie ułożyć pierwszą warstwę biszkoptów. Zalać je połową musu, wyłożyć połowę kremu, na kremie połowę truskawek w plasterkach. Warstwy ponowić. Na wierzchu wylać galaretkę, która jest tężejąca (moja uciekła, bo wylałam zbyt lejącą, ale była już noc). Schłodzić w lodówce.




4 komentarze:

  1. Mniam, wygląda smakowicie! <3
    Ja jako fanka truskawek muszę go w najbliższym czasie przyrządzić :)
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały rok czekam na sezon truskawkowy, grzech byłoby go w pełni nie wykorzystać :)

      Usuń
  2. Ja robiłam zamiast kremu z przepisu z kremem do karpatki i powiem.ze wyszło równie dobre. Galaretka uciekła mi w ciasto :) hihi ale też dobre było. Ciacho zniknęło w mig :D następnym razem będę próbowała zrobić z sernik em na zimno ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać galaretka i mnie zwiała ;) A z karpatkowym sama chętnie wypróbuję :)

      Usuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń