piątek, 6 maja 2016

Bajaderki

Bajaderki to smak dzieciństwa. Nieczęsto zdarzała się taka sytuacja, że ciasto mojej Mamy zostało niezjedzone, a jeszcze rzadziej (można policzyć na palcach jednej ręki) przytrafił się zakalec - najczęściej z ciasta zebra (które też pojawi się na blogu). Wtedy bakalie i marmolady szły w ruch i powstawały pyszne bajaderki zwane u nas kartofelkami. Pożerane natychmiast przez wszystkich domowników. Ja swój przepis zmiksowałam z przepisem znalezionym na Moje Wypieki, wyszły doskonałe, mięsiste, nie za słodkie, idealne :)

Składniki:
  • 600 - 700g suchego lub zakalcowatego ciasta
  • 100g biszkoptów
  • 1/3 szklanki ciepłego mleka
  • 300g gęstej, twardej marmolady wieloowocowej
  • 100g tartej, białej czekolady 
  • 100g mielonych migdałów
  • 1 szklanka rodzynek
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych + 1/2 szklanki do obtoczenia
  • 100g rozpuszczonego masła
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • 2 łyżki nutelli
  • 2 łyżki Amaretto


Przygotowanie: 

Biszkopty i ciasta pokruszyć na drobne kawałki. Włożyć do dużej miski. Dodać bakalie, czekoladę, marmoladę, mleko, rozpuszczone masło, nutellę, kakao i Amaretto. Wszystko utrzeć najpierw do połączenia składników mikserem, a następnie najlepiej włożyć ręce do środka i wyrobić ręcznie. Masa jest dość luźna, ale spokojnie, stężeje. Utoczyć niewielkie kuleczki (lub większe! Jak kto lubi :)), obtaczać w wiórkach kokosowych. Schłodzić około 2-3 godzin.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń