środa, 11 maja 2016

Odwrócone ciasto z bananami

Zawsze nakupuję tyle bananów, że nie zdążymy ich wszystkich zjeść dopóki nie zrobią się brązowe lub przynajmniej z plamkami. A, że nie znoszę marnować i wyrzucać jedzenia, to w różny sposób staram się zużyć takie mocno dojrzałe owoce, czasem w deserach, czasem w ciastach. Ten przepis znalazłam na stronie Dulce Delight. Jest prościutki, szybki i bardzo pyszny. Można do niego wykorzystać wszystkie owoce, jabłka, śliwki, truskawki...  Pełna dowolność. Oczywiście pozmieniałam trochę recepturę, ale tylko z korzyścią :)


Składniki:
(na tortownicę 22cm)

KARMEL:
  • 2 łyżki masła
  • 2/3 szklanki brązowego cukru

CIASTO:
  • 4 banany
  • sok z cytryny
  • 2 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 120g miękkiego masła
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 kubeczek jogurtu bananowego (330ml)
  • szczypta soli


Przygotowanie:

Banany obrać, pokroić w grube, około 2cm plastry, skropić sokiem z cytryny, odstawić.

KARMEL:
W małym rondelku umieścić cukier i masło, stopić razem, gotować aż cukier się rozpuści. Wylać do tortownicy z wyłożonym dnem papierem do pieczenia. W karmelu ułożyć banany, jeden przy drugim tak, aby zapełniły całe dno.

CIASTO:
Masło utrzeć na puch z cukrami, dodawać po jednym jajku cały czas miksując. Następnie przesiać do masy mąkę z proszkiem i sodą oraz solą, zmiksować. Na koniec wlać jogurt, dokładnie połączyć z masą. 
Ciasto wylać na banany z karmelem, piec w piekarniku rozgrzanym do 180'C przez 60 minut, do suchego patyczka (jeśli po 60 minutach będzie oblepiony surowym ciastem, należy przedłużyć pieczenie o 10 minut i znów sprawdzić patyczkiem).

Po upieczeniu odstawić ciasto do lekkiego przestygnięcia, oddzielić nożem od ścianek tortownicy i przewrócić do góry dnem na paterę tak, aby banany z karmelem były na górze.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń