wtorek, 10 maja 2016

Duszona łopatka wieprzowa z ryżowymi kotletami

Do łopatki wieprzowej miałam podejście następujące: na mielone - owszem, do innych celów - niekoniecznie. Myślałam, że łopatka to mięso twarde, ścięgniste, niesmaczne. Jak bardzo się myliłam! Kiedy zostało mi trochę tego mięsa po zrobieniu shoarmy (przepis tu: KLIK), postanowiłam je udusić. Raz kozie śmierć, pomyślałam, jak będzie niezjadliwe, najwyżej kot zje. Muszę przyznać, że trzeba poświęcić chwilę na duszenie, ale smak jest tego naprawdę warty. Z pieczarkami i w towarzystwie kotletów ryżowych z bryndzą - niebo!


Składniki:

NA MIĘSO:

  • 500g oczyszczonej łopatki wieprzowej
  • 300g pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oleju
  • tymianek, sól, pieprz

NA KOTLETY:
  • 1 torebka ryżu jaśminowego
  • 100g bryndzy
  • sól, pieprz, papryka słodka wędzona
  • olej do smażenia

DODATKOWO: 
  • szparagi
  • papryka


Przygotowanie:

MIĘSO:
Oczyszczone mięso pokroić na grube kawałki, posolić, posypać pieprzem. Olej rozgrzać w garnku, mocno obsmażyć na nim łopatkę, aby zamknąć wszystkie pory. 
Pieczarki i cebulę obrać, pokroić w grube plastry. Rozpuścić na patelni masło, obsmażyć warzywa. Dodać do mięsa. Czosnek obrać, dodać również do mięsa. Zalać 1/2 - 3/4 szklanki wody, dodać jeszcze odrobinę soli, pieprzu i tymianek, przykryć garnek pokrywką i dusić na najmniejszym ogniu około godzinę. Po tym czasie sprawdzić czy mięso jest miękkie, w razie potrzeby przedłużyć czas duszenia. Należy uzupełniać również poziom płynu w garnku.

KOTLETY:
Ryż ugotować w osolonym wrzątku, odcedzić, przykryć pokrywką i zostawić w garnku aż wystygnie. Po tym czasie rozciąć torebkę, dodać bryndzę, widelcem połączyć na jednolitą masę. Doprawić solą, pieprzem i papryką słodką wędzoną mieloną, wymieszać. Formować niewielkie kotlety i obsmażać na gorącym tłuszczu. Podawać od razu z mięsem i warzywami.


 

4 komentarze:

  1. Super pomysł z tymi kotlecikami ryżowymi, już wiem co będzie na obiad!:) Jak myślisz czym można zastąpić bryndze?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białym serem, żółtym serem, serkiem topionym nawet :) bryndza sama w sobie nie ma zdecydowanego smaku, więc kazdy serek będzie pasował :)

      Usuń
  2. Zapraszam do mnie! 😊😊😊
    _______
    http://coookbeauty.blogspot.com/2016/05/witaj-moge-wejsc.html?m=1

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń