piątek, 13 maja 2016

Torta caprese bianca

Ciasto, które zrobiłam z myślą o mojej cudownej przyjaciółce, Oli. Ola jest moim odbiciem lustrzanym, myślimy podobnie, zachowujemy się podobnie, nawet gust mamy taki sam. Jest przykładem na to,że w całym tym wielkim świecie można znaleźć, często przypadkiem, pokrewną duszę, bliźniaka. Bardzo się cieszę, że ją mam, bo jest jedną z moich dwóch przyjaciółek i jedną z najważniejszych osób w moim życiu. Ten wpis dedykuję właśnie Jej :)


Składniki:
(tortownica 22cm)
  • 300g mielonych migdałów
  • 200g białej czekolady
  • sok i skórka z 2 cytryn
  • 100g cukru
  • 7 jajek
  • 120g miękkiego masła
  • szczypta soli
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia


Przygotowanie:

Jajka rozdzielić, białka ubić z solą na sztywną pianę. Żółtka utrzeć na puch z cukrem, dodawać po trochu miękkie masło, cały czas ubijając. Czekoladę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, dodać do masy z żółtek. Następnie dodać migdały, proszek, skórkę i sok z cytryny. Zmiksować, aż składniki dobrze się połączą. Następnie bardzo, bardzo delikatnie dodać pianę z białek i wmieszać w ciasto.
Przełożyć do tortownicy (22cm) wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Piec w 150'C około 1 godzinę 30 minut. Wystudzić w uchylonym piekarniku. Wierzch można posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń