środa, 24 sierpnia 2016

Szarlotka na kruchym cieście

Jesień zbliża się wielkimi krokami. Noce są już chłodne, a dni stają się coraz krótsze. Powinnam lubić jesień, w końcu w październiku mam urodziny, ale jakoś nie bardzo podoba mi się chłód i zimny wiatr. Jednak ta pora roku ma kilka pozytywów, a największym z nich są pyszne, najlepsze, moje naj, najulubieńsze jabłka. A jak jabłka, to musi być szarlotka!


Składniki:
(na blaszkę 35x45cm)

CIASTO:
  • 500g mąki pszennej tortowej
  • 350g zimnego masła
  • 4 żółtka
  • 150g cukru pudru
  • szczypta soli

MASA JABŁKOWA:
  • 2 1/2 kg jabłek
  • 500g cukru (więcej lub mniej - w razie potrzeby)
  • 1/2 szklanki bułki tartej
  • 2 łyżeczki cynamonu


Przygotowanie:

CIASTO:
Masło podzielić na małe kawałki. Mąkę przesiać na stolnicę, dodać cukier puder, masło, sól i żółtka - całość przesiekać nożem. Następnie szybko zagnieść na gładkie ciasto. Ciasto zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez godzinę. Następnie podzielić na dwie części i każdą rozwałkować na wielkość blaszki (którą należy wcześniej wysmarować masłem i wysypać mąką lub kaszą manną).

MASA JABŁKOWA:
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce jarzynowej. Włożyć do garnka, dodać cukier i cynamon, dusić aż będą miękkie i prawie jednolite. Następnie dosypać bułkę tartą, wymieszać i gorące przełożyć do blaszki, w której jest już pierwszy placek surowego ciasta. Przykryć jabłka drugim, nakłuć w kilku miejscach. Piec w 180'C około 50 minut. 



2 komentarze:

  1. o kurde zrobiłaś mi na to ochotę! :)


    little-jay999.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bym zjadła...

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń