poniedziałek, 7 grudnia 2015

Zwinięty tort truskawkowo - czekoladowy

Ten torcik przygotowałam dla Taty na 50-te urodziny. Trochę pokombinowałam, jak to ja :) Podobny tort podpatrzyłam u Pawła Małeckiego i bardzo mi się spodobał. Nie wyszedł idealnie, ale trening czyni mistrza, a już następna okazja do świętowania za pasem! 


Składniki:

BISZKOPT
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kakao
  • sól
 (należy upiec dwa takie biszkopty)

KREM 
  • 500 ml kremówki
  • 250g mascarpone
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 śmietan - fixy
+ 3 łyżki kakao do wersji czekoladowej
+ 3 łyżki galaretki (dżemu) truskawkowej do wersji truskawkowej

PONCZ
  • 3/4 szklanki gorącej wody
  • 4 łyżki cukru
  • sok z 1 cytryny

Przygotowanie:

BISZKOPTY:
Białka oddzielić od żółtek, ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dosypywać stopniowo cukier i miksować na najwyższych obrotach. Następnie dodać po żółtku stale miksując. Do masy przesiać mąki z kakao, wmieszać szpatułką. Takie ciasto przygotowujemy dwa razy. Jedno pieczemy w tortownicy o średnicy 18 cm przez 25 minut w 180'C, a drugi na blaszce piekarnikowej przez 15 minut w 180'C. Oba wystudzić. Zimne biszkopty przekroić: okrągły na dwa blaty, prostokątny na 4 równe paski. Oba naponczować.

KREM:
Śmietankę ubić z cukrem, mascarpone i fixami. Podzielić na dwie równe części. Do jednej dodać kakao, do drugiej galaretkę truskawkową. 

SKŁADANIE:
Na pocięte paski wyłożyć krem truskawkowy, ale nie cały - odłożyć 4 łyżki. Dwoma łyżkami posmarować jeden z okrągłych blatów. Paski zwinąć w dużą roladę zaczynając od pierwszego - zwinięty pasek ułożyć na środku dolnego blatu, owijać dookoła kolejnymi paskami. Posmarować u góry pozostałym kremem, przykryć drugim blatem. Obłożyć cały tort kremem kakaowym, ozdobić według uznania.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń