wtorek, 12 lipca 2016

Tort bezowy z owocami

Ostatnio jestem zakochana w bezach. Próbuje różne desery z ich udziałem i każde mnie zaskakuje i zachwyca. Tort bezowy to próba przed wypiekiem, który będę musiała zrobić w Antonówce. Chyba się udało :) Wymyśliłam sobie pieczenie blatów w tortownicy, żeby były równe, przyznam, że całkiem nieźle wyszło :) Pierwotnie tort miał mieć trzy placki bezowe, jednak przy zdejmowaniu papieru jeden się złamał - został więc pokruszony na wierzchu. I tak wyszło bardzo, bardzo smacznie, letnio i słodziutko :)


Składniki:
(na średnicę 20cm)

BLATY:

  • 3x po 2 białka jajek M
  • 3x po 100g cukru drobnego kryształu
  • sól

KREM:
  • 400ml kremówki
  • 250g mascarpone
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 opakowania śmietan - fixu (ewentualnie)
  • owoce - borówki, maliny, czereśnie

 Przygotowanie:

BLATY:
Białka ubić na sztywną pianę - musi być lśniąca i puszysta. Dodawać po łyżce cukier, ubijać, aż się rozpuści. Przełożyć do worka cukierniczego i wycisnąć równą warstwę (np. w formie różyczek - jedna przy drugiej) w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 100'C około 70-80 minut. Beza powinna być chrupiąca. Delikatnie oddzielić bezę od boków tortownicy, odkleić papier. Tak samo postąpić w dwóch pozostałych przypadkach blatów.

KREM:
Śmietankę ubić na sztywno, dodać mascarpone, cukier o fix, ubijać do pożądanej gęstości. Wyłożyć w równych warstwach na placki na każdej układając owoce (u mnie wyglądało to następująco: blat- śmietana+ maliny, blat - śmietana+ borówki, pokruszony blat i czereśnie). Schłodzić przed podaniem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń