środa, 26 listopada 2014

Ciasto OREO

Nigdy specjalnie nie przepadłam za kultowymi ciasteczkami OREO. Bawiła mnie reklama telewizyjna, w której chłopiec uczył ojca jak właściwie je jeść, ale jakoś nigdy nie znalazłam w nich nic urzekającego. Aż trafiłam w promocji dwie paczki tych ciasteczek i wypróbowałam przepis Kasi z bloga "Gotuj z Cukiereczkiem". I zdziwienie moje było wielkie! Ciacho jest pyszne, mleczne, delikatne. Nie jest specjalnie skomplikowane, a smak powala! ;)






Składniki:      (18 cm)


  • ciasteczka oreo 2 paczki (około 30 ciasteczek),
  • masło 80g (50g+50g),
  • mleko 400ml,
  • śmietana kremówka 300g,
  • aromat cytrynowy 10ml,
  • żelatyna 20g,
  • mleko 1/2 szklanki,
  • cukier puder do smaku


Wykonanie:
Do przygotowania dolnej i górnej warstwy (czarna warstwa) użyłam po 15 ciasteczek. 30 ciasteczek przepoławiamy na pół i wyjmujemy z nich biały krem, krem przekładamy do miseczki. Ciemną część z 15 ciastek kruszymy na pył. W tym czasie rozpuszczamy masło (50g). Masło łączymy z pokruszonymi ciasteczkami, dokładnie mieszamy i wykładamy nimi dno tortownicy (18cm). Odstawiamy na około pół godzinki do lodówki. W tym czasie przygotowujemy krem. Do rondelka wlewamy mleko i wkładamy białe środki z 30 ciastek. Wstawiamy na ogień i podgrzewamy aż do rozpuszczenia się kremu z ciastek. Masę studzimy. W między czasie kremówkę ubijamy na sztywną pianę. Cienkim strumieniem wlewamy wystudzoną masę mleczną i miksujemy na wolnych obrotach, wlewamy aromat cytrynowy. Gdy składniki się połączą dodajemy rozpuszczoną żelatynę, dokładnie mieszamy i masę wylewamy na spód ciastkowy. Odstawiamy na 2-3 godziny do lodówki do stężenia. Gdy masa stężeję przygotowujemy górną warstwę. Postępujemy analogicznie jak w warstwie pierwszej - kruszymy ciemne spody pozostałe z 15 ciasteczek, łączymy z 50 g rozpuszczonego masła i wykładamy na masę mleczną. Odstawiamy jeszcze na pół godziny do lodówki. 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń