sobota, 29 listopada 2014

Sernik z musem malinowym

Maliny to moje ulubione owoce. Szkoda, że sezon na nie trwa tak krótko, ale od czego mamy słoiki i zamrażarki! Zawsze robię zapasy i mrożonych malin i dżemów, ponieważ rośnie mi mały miłośnik tych pysznych owoców :)  To ciacho robiłam właśnie z mrożonych malin, wcześniej rozmrożonych i zblendowanych. I jest naprawdę pyszne! Pachnące i pełne smaku, przywodzi na myśl gorące, letnie popołudnia i rozkosznie grzejące słońce... W sam raz na ponure jesienno-zimowe dni! 









Spód: (23 cm)
  • 150 g herbatników
  • 125 g masła


Masa serowa:
  • 1000 g twarogu tłustego
  • 200 g masła
  • 250 g drobnego cukru
  • 4 duże jajka, oddzielnie białka i żółtka
  • 50 g kaszy manny
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • aromat cytrynowy


Mus malinowy:
  • 300 g malin (u mnie były to mrożone maliny, wcześniej rozmrożone)
  • 100 g cukru pudru (lub mniej albo więcej, do smaku)
  • 5 łyżek żelatyny rozpuszczonej w małej ilości gorącej wody


Przygotowanie:


SPÓD: Herbatniki rozkruszyć przy pomocy wałka do ciasta, masło rozpuścić. Masło wlać do herbatników, wymieszać i wyłożyć nimi tortownicę o średnicy 23 cm, lekko dociskając. Włożyć na 20 minut do lodówki.


MASA SEROWA: Rozetrzeć masło z cukrem do otrzymania puszystej i jasnej masy. Dodać żółtka, aromat i zmiksować. Stopniowo dodawać twaróg, dalej ucierając. Dodać kaszę mannę, mąkę ziemniaczaną, zmiksować. Białka ubić na sztywno i delikatnie wmieszać do masy serowej. Masę przełożyć na przygotowany spód. Piec przez około 60 minut w temperaturze 170°C. Wystudzić w wyłączonym i lekko uchylonym piekarniku.


MUS MALINOWY: Rozmrożone maliny dokładnie zblendować nie odlewając odcieku po rozmrażaniu (toż to cały smak). Można przetrzeć je przez sitko, aby pozbyć się pesteczek, jednak dla mnie pestki stanowią o całym uroku i smaku malin. Dodać cukier puder, dokładnie rozmieszać. Połączyć z żelatyną. Masę schłodzić, żeby zaczęła lekko tężeć. Tężejącą wylać na przygotowany sernik, wstawić do lodówki na 2 - 3 godziny do całkowitego związania.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń