niedziela, 23 listopada 2014

Sernik chałwowy

Uwielbiam serniki. Dam się za nie pokroić. Z racji wiecznych diet zwykle robię je z chudego twarogu, ale tym razem wykorzystałam serek wiaderkowy i nie żałuję! Nadał ciastu kremowy, wręcz pankowy charakter. Jednak do innych wypieków najbardziej pasują mi zwyczajne, oklepane twarogi w kostkach, których nie mielę w maszynce, a po prostu przeciskam przez praskę do ziemniaków. 
Do tego serniczka dodałabym trochę więcej chałwy niż w przepisie, a serek waniliowy zamieniła na taki o naturalnym smaku i byłoby idealnie! Ale i w takiej wersji smakuje doskonale. Polecam serdecznie! 
Już niedługo więcej serników na moim blogu, całe mnóstwo! :)




Składniki na spód:
  • 100 g kakaowych herbatników
  • 40 g masła, roztopionego
 
Składniki na masę serową:
  • 1000 g twarogu tłustego lub półtłustego, zmielonego trzykrotnie, schłodzonego
  • 600 ml śmietany kremówki 36%
  • 400 g chałwy waniliowo - czekoladowej
  • 50 ml likieru czekoladowego
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 8 łyżeczek żelatyny
  •   120ml wody
Proporcje na blachę 24x24cm

Herbatniki pokruszyć wałkiem na okruszki. Dodać roztopione masło i wymieszać do otrzymania masy o konsystencji mokrego piasku. Wyłożyć do blaszki i docisnąć. Schłodzić w lodówce.


Wieczór wcześniej śmietankę zagotować. Zdjąć z palnika, dodać posiekaną chałwę, wymieszać do jej całkowitego rozpuszczenia. Przetrzeć przez sitko, by nie było grudek - ja nie przecierałam. Przykryć folią spożywczą, wystudzić, następnie schłodzić w lodówce przez całą noc.
Żelatynę zalać wodą, odstawić na 10 minut do napęcznienia. Podgrzać w mikrofali do rozpuszczenia. Żelatyna nie może zawrzeć! Pozostawić do przestudzenia.
Zimną mieszankę chałwową wyjąć z lodówki, ubić do momentu powstania puszystego kremu.
W misce umieścić twaróg, likier czekoladowy, cukier i zmiksować. Dodać ubity krem chałwowy i dokładnie wymieszać. Na sam koniec dodać przestudzoną żelatynę zahartowaną 2 łyżkami masy serowej, po troszeczku, ciągle miksując, inaczej zrobią się żelatynowe "kluski", których niestety już nie da się wymieszać.
Masę serową przelać na schłodzony spód z herbatników. Odłożyć do lodówki do całkowitego stężenia, najlepiej na całą noc.
Można polać białą lub ciemną czekoladą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń