niedziela, 27 września 2015

Ciastka francuskie z serem i bananami

Ciasto francuskie to coś, co zawsze muszę mieć w lodówce. Można z niego wyczarować prawdziwe cuda, wspomóc się w chwili zapotrzebowania na słodycze, zrobić w wersji wytrawnej... Opcji jest całe mnóstwo! Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Robimy z niego parówki z serem w koszulkach, drobne ciasteczka z cukrem, cynamonowe palmiery, paszteciki z pieczarkami i kapustą. Dziś w formie bułeczek z serowym nadzieniem, z dodatkiem banana. Pyszotka :) 



Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 300g sera mielonego sernikowego (u mnie moje ulubione Emilki od Mlekomy)
  • 1 żółtko
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka budyniu waniliowego (proszku)
  • 1 banan
  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka


Przygotowanie:

Ciasto francuskie wyjąć z lodówki 15 - 20 minut wcześniej, aby złapało temperaturę pokojową. 

Banana obrać, pokroić w dość cienkie plasterki.
Twaróg przełożyć do miseczki, dodać żółtko, budyń i cukier puder. Dokładnie wymieszać, utrzeć łyżką (lub mikserem) na gładką masę. Dodatkowo masę można "uperfumować" ziarenkami wanilii, amaretto, rumem, ekstraktem cytrynowym, pomarańczowym... dowolnie. Mi zależało na naturalnym smaku sera, więc nie dodawałam nic takiego.

Ciasto rozwinąć, delikatnie rozwałkować, pociąć na 8 równych kwadratów/prostokątów. Na każdy nałożyć porcję farszu, ułożyć po kilka plasterków (2-3) banana. Boki posmarować roztrzepanym jajkiem z mlekiem. Zawinąć w rożki, kopertki lub po prostu na pół. Widelcem docisnąć brzegi. Całość posmarować z wierzchu jajkiem z mlekiem. W każdym ciastku zrobić ostrym nożem 3 nacięcia.
Piec w piekarniku rozgrzanym do 200'C około 15 - 20 minut.


 

2 komentarze:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń