sobota, 19 września 2015

Kokosowy deser z chia

Bałam się deserów z nasionkami chia. Nie wiedziałam, czego mam się spodziewać, jaki to będzie smak. A już najbardziej bałam się, że wyjdzie coś w stylu namoczonego siemienia lnianego. 
Chia zaskoczyła mnie totalnie. Jest pyszna, a do tego wspaniale zdrowa. Wypełnia żołądek tak, że głodu nie czuje się przez długi czas. Na pewno jeszcze nieraz zagości na moim stole! 


Składniki:

  • 2 łyżeczki suchych ziarenek chia
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego
  • 4 łyżki wiórków kokosowych
  • łyżeczka jagód goji
  • 1 trufelka kokosowa (taka)


Przygotowanie:

Nasionka wsypać do szklanki, zalać mleczkiem kokosowym, zamieszać. Odstawić na kilka godzin do napęcznienia.
Po tym czasie dodać do napęczniałych nasionek 2 łyżki wiórków kokosowych, wymieszać. Całość przełożyć do pucharka lub ładnej szklanki, posypać resztą wiórków kokosowych, jagodami goji, na wierzchu ułożyć trufelkę.
Można całość dosłodzić miodem, cukrem, ksylitolem lub stevią. Ja tego nie robiłam, mój deser nie był bardzo słodki, ale za to bardzo smaczny.




 

5 komentarzy:

  1. super :) ja uwielbiam nasionka chia, wydaje mi sie tylko, ze 1,5lyzeczki to maksymalna dzienna dawka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyczytałam, że dawka dla dorosłej osoby to 15g, czyli 3 ŁYŻKI. A z chią miałam pierwszy raz kontakt, wybacz ewentualne błędy :)

      Usuń
  2. Łoj tam, toż nie umrę! Ale pyyyszna chia jest, że 1,5 łyżeczki to tak malutko :(

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń