środa, 2 września 2015

Ciasto marchewkowo - orzechowe

Ciasto z serii "jadą goście". Na szybko, bez zbędnych zabiegów i bicia piany. A efekt? Przepyszny! Pierwsze ciasto marchewkowe robiłam x lat temu (z 10) i pamiętam, że nie byłam nim zachwycona. Postanowiłam dać mu jeszcze jedną szansę i wykazało się! Moja Malwinka pochłonęła po obiadku spory kawałek, mówiąc "mama, to pycha!"



Składniki:
(na małą keksówkę)

  • 1 szklanka marchewki startej na drobnej tarce
  • 1 szklanka mąki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • duża, porządna łyżka masła orzechowego z kawałkami orzechów
  • 1 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie:

Jajka zmiksować z cukrem na jasny kogel - mogel. Dodać mąkę z sodą, zmiksować. Następnie dodać tartą marchewkę, olej, przyprawy i masło orzechowe, chwilkę pomiksować do połączenia składników. Przelać do keksówki wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą (lub do silikonowej, jak w moim przypadku), piec w 180'C około 40 minut, do suchego patyczka.
Wystudzić, ewentualnie posypać cukrem pudrem.





 

2 komentarze:

  1. wygląda naprawdę ciekawie!
    muszę sobie podkraść Twój przepis i wypróbować :)

    Odwdzięczam się za wszystko! :)
    http://eye-shadoow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne. Pozdrawiam

    Zapraszam serdecznie na konkurs http://slodkieokruszki.blox.pl/2015/09/Konkurs-z-sosami-Folwark.html
    (można zgłaszać przepisy zgłoszone na innych blogach)

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń