środa, 10 grudnia 2014

Biszkopt z musem truskawkowym

Truskawki. Mmmm... Pyszność nad pysznościami. A jako, że w chwili obecnej nawet nasza zamrażarka została obżarta z truskawek, pora przypomnieć sobie moje ukochane, gorące lato i pyszny biszkopt przekładany kremem i musem z truskaweczek. Orzeźwiający, słodki, ale z kwaskowatą nutką z owoców. Na niedzielę dla gości jak i na co dzień dla domowych łasuchów.




Składniki: (23 cm)

BISZKOPT:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki mąki tortowej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru kryształu
KREM:
  • 2 tabliczki czekolady (u mnie jedna gorzka a jedna mleczna)
  • 330 ml śmietanki 30%
  • 250 g serka mascarpone
 MUS:
  • 300 g truskawek (świeże lub rozmrożone)
  • 3 galaretki truskawkowe

Przygotowanie: 

Białka oddzielić od żółtek, ubić bardzo dokładnie ze szczyptą soli. Do piany dodawać stopniowo cukier, a kiedy piana stanie się szklista wmiksować po jednym żółtku. Następnie dodać przesiane obie mąki i wymieszać. Przełożyć do tortownicy, której dno wyłożone jest papierem do pieczenia (tylko dno). Piec około 30 min w 180 stopniach C.

Dzień wcześniej zagotować śmietankę i rozpuścić w niej czekolady. Schłodzić w lodówce całą noc. Następnego dnia masę zmiksować, dodając serek mascarpone.

Truskawki (umyte i osuszone lub rozmrożone) zblendować. Galaretki rozpuścić w szklance wody, gdy zaczną tężeć zmiksować z truskawkami.

Biszkopt rozciąć na dwa blaty (można nasączyć wodą z cukrem i sokiem z cytryny lub alkoholem, według uznani). Na pierwszy blat wyłożyć połowę kremu, na to masę truskawkową, drugą połowę kremu i blat. Porządnie schłodzić w lodówce.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń