sobota, 6 grudnia 2014

Ciasteczka grzebyczki

Kiedy pierwszy raz robiłam je dla rodziny okazało się, że zrobione z jednej porcji to o wiele za mało. Rozeszły się w mgnieniu oka! Tradycyjnie moim bliskim najbardziej smakowały te z kremem czekoladowym, a mnie z powidłami (podobnie jest w przypadku rogalików). Następnym razem zrobiłam z podwójnej porcji, też wytrzymały raptem kilka godzin. Pyszne! Kruchutkie, mało słodkie, idealnie komponują się z herbatką na popołudniową sjestę ;)








Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
  • 1 kostka margaryny (ważne! nie masła!)
  • 1 cukier waniliowy
  • marmolada/ powidła/ krem czekoladowy

Składniki posiekać nożem. Zagnieść ciasto, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na co najmniej pół godziny.
Schłodzone ciasto rozwałkować bardzo cieniutko. Uformować w prostokąt. Na koniec ciasta nałożyć pasek marmolady o szerokości ok. 1 cm. Kawałek z marmoladą złożyć dwa razy, odciąć od reszty ciasta. Poporcjować na kawałki około 5 cm, każdy delikatnie naciąć nożem w kilku miejscach.
Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Układając z każdego ciasteczka zrobić półksiężyc - tak, by nacięcia się otwarły i uformowały koguci grzebyczek.

Piec 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń