środa, 3 grudnia 2014

Ciasto barrrdzo czekoladowe

Jeden z ulubionych wypieków mojego męża. Pyszne, bogate, ciężkie i bardzo, bardzo czekoladowe. Nie oszukane czekoladowe, na kakale, na prawdziwnej, pyszniutkiej, obrzydliwie słodkiej czekoladce, z dodatkiem gorzkiej, żeby zdusić wyrzuty sumienia (i żeby nie mdliło od słodyczy). Z grubą warstwą polewy na wierzchu... Mmmm..... Słodka rozpusta. 

A tak na serio, to polecam szczerze, ciacho łatwe, szybkie i zaskakujące w smaku. Ja go nie przekładam, ale można przeciąć na dwa blaty i przełożyć, np. dżemem porzeczkowym. Idealne do kawy i plotek :)







Składniki:     (26cm)


Ciasto:
  • 250 g czekolady (ja daję 150 g czekolady gorzkiej i 100 g czekolady mlecznej)
  • 175 g rozpuszczonego masła lub oliwy z oliwek
  • 175 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g cukru
  • 6 jajek
  • szczypta soli
Polewa:
  • 250 g czekolady
  • 250 g śmietanki 30%


CIASTO: Białka oddzielić od żółtek. Żółtka ubić z cukrem na puszystą masę. Czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać masło lub oliwę, dokładnie rozmieszać. Połączyć z mąką i proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, połączyć z czekoladową masą.
Przełożyć do tortownicy o  średnicy 26 cm i piec w temperaturze 180 stopni przez 40 minut.


POLEWA: Czekolady umieścić w rondelku, połączyć ze śmietanką, rozpuścić na gładką, aksamitną masę. Przestudzić.
Ciasto po upieczeniu głęboko nakłuć w kilku - kilkunastu miejscach patyczkiem do szaszłyków, polać przestudzoną polewą.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń