wtorek, 7 czerwca 2016

Blok czekoladowy

Słyszałam od wielu osób, że blok czekoladowy, to smak ich dzieciństwa. Ja mam inne wspomnienia, ale mimo to, postanowiłam zrobić taki blok dla rodziny. Bardzo nam posmakował, a, że dodałam bardzo, bardzo dużo bakalii od spodu nie chciał aż związać. Blok zniknął tak szybko, że zostały po nim tylko okruszki ;)


Składniki:
  • 250g masła (prawdziwego, 82- 83% tłuszczu)
  • 3 łyżki mleka płynnego
  • 250g mleka w proszku pełnego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 1 opakowanie herbatników, orzechy, rodzynki, żurawina, jagody goji - ilość dowolna


Przygotowanie:

Masło rozpuścić w rondelku z cukrem i mlekiem płynnym, zestawić z ognia i dodać mleko w proszku i kakao ucierając na gładką masę. Dodać bakalie i pokruszone herbatniki, dokładnie wymieszać. Całość przełożyć do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia lub silikonowej, schłodzić kilka godzin w lodówce.

 

2 komentarze:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń