poniedziałek, 20 czerwca 2016

Sałatka grillowa

Sezon grillowy w pełni. Choć u nas do grilla najchętniej zjadamy po prostu pokrojone w grube plastry pomidory i ogórki w słupkach, to sałatka jest miłą odmianą i bardzo przyjemnie przekąsić ją do pieczonego mięsiwa. Tą sałatkę jadłam pierwszy raz u mojej przyjaciółki Natalii, bardzo mi posmakowała, a moją sympatię wzmógł fakt, że zawiera moją ukochaną kaszę jaglaną.


Składniki:
  • 100g suchej kaszy jaglanej
  • 1 papryka
  • 1 ogórek długi
  • 100g sera Petida od Mlekomy lub mozarelli
  • 5 suszonych pomidorów
  • szczypiorek z dymki
  • odrobina oliwy z suszonych pomidorów
  • sól i cukier


Przygotowanie:

Kaszę przepłukać pod bieżącą wodą, wsypać do garnka, zalać wodą na 2 cm powyżej poziomu kaszy, dodać odrobinę soli i cukru, ugotować na sypko. Wystudzić.
Paprykę pokroić w kostkę, ser i pomidory suszone również. Ogórek obrać, wydrążyć gniazdo nasienne, pokroić w podobną kostkę jak reszta składników. Szczypiorek grubo posiekać. 
Wszystkie składniki wymieszać w misce, doprawiając oliwą z suszonych pomidorów. Odstawić na pół godziny do przegryzienia. 

 

2 komentarze:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń