niedziela, 19 czerwca 2016

Galaretkowa kolorowa zebra

Galaretki to coś, co dzieci uwielbiają. Mają piękne kolory, ładnie pachną no i oczywiście są pysznie owocowe. Ostatnio wpadłyśmy z Malwinką na pomysł wykorzystania galaretek do stworzenia pasiastej babki, który wygląda prześlicznie i przewspaniale smakuje :) To fajny pomysł na imprezy dla dzieci, chociaż podejrzewam, że dorośli też nie pogardzą takim deserem :)


Składniki:
  • 5 galaretek o różnych kolorach
  • po 3/4 szklanki wrzątku na jeden kolor galaretki
  • 500ml mleka/śmietanki/mleczka do kawy (u mnie mleczko Mlekoma)
  • 3 łyżki żelatyny rozpuszczonej w 1/2 szklanki wrzątku
  • 2 łyżki cukru pudru

Przygotowanie:

Galaretki rozpuścić* - każdą w 3/4 szklanki wrzącej wody. Odstawić do ostygnięcia. 
W mleczku rozprowadzić przy pomocy miotełki rozpuszczoną żelatynę, również odstawić. 
Do silikonowej formy na babkę (lub jakiejkolwiek innej, dowolnej) wlać pierwszą, wybraną galaretkę (u mnie żółtą), wstawić formę do zamrażalnika, aż galaretka stężeje. Następnie wlać warstwę mleczną (ja robiłam to "na oko" i wyszło w miarę równo), ponowić chłodzenie w zamrażarce. Tak postępować, aż galaretki i mleczko się skończą, lejąc naprzemiennie i chłodząc. Po ostatniej warstwie należy przełożyć formę z zamrażalnika do lodówki i chłodzić całą noc. Po tym czasie nożem delikatnie obrysować brzegi, foremkę zanurzyć na chwilę w gorącej wodzie i przełożyć na talerz.


* robiłam ten deser w bardzo upalny dzień, więc rozpuściłam wszystkie galaretki w jednym czasie. Jeśli dzień jest chłodniejszy, najlepiej rozpuszczać je w pół godzinnych odstępach (rozpuścić jedną, za pół godziny następną i tak dalej). Jeśli galaretki zestalą się za bardzo, można je na kilka - kilkanaście sekund włożyć do mikrofalówki i przemieszać, uważając, żeby nie zagotowały się.

 

8 komentarzy:

  1. Na ciepłe dni - taki deser idealny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Oby jak najwięcej było tych ciepłych dni :)

      Usuń
  2. Bardzo pomysłowo, ślicznie to wygląda a jak musi smakować. Obserwuje, serdecznie pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)
    https://joanna-rita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie proste, a robi wrażenie :) Bardzo chętnie do Ciebie zajrzę :)

      Usuń
  3. jej jaka cudowna! na pewno ma nie tylko cudowny smak ale i powalający wygląd. Muszę koniecznie coś takiego przygotować na letnie spotkania ze znajomymi :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób :) I pokombinuj z kolorami, masz już kolorowe doświadczenie :)

      Usuń
  4. Cudowny! Idelany na upalne dni.

    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga kulinarnego :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń