poniedziałek, 13 czerwca 2016

Ciasto miętowe z migdałami

Mięta pięknie wyrosła mi w ogródku i na skalniaku. W zeszłym roku przerobiłam ją na pyszny cukier miętowy i ekstrakt miętowy. Tym razem postanowiłam zrobić ciasto. Przepis znalazłam na blogi Angeli (KLIK). Przerobiłam je po swojemu, dodałam moje ulubione migdały i wyszło wspaniałe, orzeźwiające, miękkie i wilgotne w środku. Smak zupełnie niebanalny!


Składniki:
(na keksówkę 35 x 11cm)
  • 2 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany lub mleka
  • 1/4 szklanki ekstraktu miętowego
  • 1/4 szklanki wody
  • 3 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
  • 1 szklanka cukru
  • skórka i sok z 1 cytryny
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1 1/2 łyżeczki sody
  • 100g siekanych migdałów 
  • duży pęczek mięty
  • cukier puder do posypania


Przygotowanie:

Listki mięty oderwać od gałązek, umieścić w kielichu blendera, dolać wodę i ekstrakt, zblendować na w miarę jednolitą masę. 
Żółtka utrzeć na puszystą masę z cukrem, dodać mąkę, śmietanę, olej, sodę, miętową mieszankę, wiórki i zmiksować. Pod koniec ubić pianę z białek i razem z migdałami, sokiem i skórką z cytryny wmieszać delikatnie do ciasta.
Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 200' C około 40 minut. Ostudzić, posypać cukrem pudrem.



2 komentarze:

  1. O, nigdy wcześniej nie słyszałam o takim połączeniu, a muszę przyznać że brzmi bardzo ciekawie ^-^ Mięta kojarzy mi się z orzeźwieniem, więc ciasto byłoby chyba idealne na ciepłe, letnie dni :)

    Zapraszam Na Mojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto ma bardzo ciekawy smak, a połączenie z migdałami jest idealne :)

      Usuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń