wtorek, 14 czerwca 2016

Pavlova


Pavlova to długo było moje marzenie. Miałam kilka prób w domu, mniej lub bardziej udanych, ale w końcu znalazłam idealny przepis i udała się jak marzenie. Z wierzchu chrupiąca, w środku cudownie miękka, puszysta i piankowa. Polecam każdemu! A Ci, którym nie chce się piec, nie potrafią lub ich piekarnik szwankuje (jak mój domowy) zapraszam do restauracji Antonówka w Janówku koło Grójca, gdzie piekę takie pyszności i jeszcze więcej :)


Składniki:
(na bezę wielkości 26cm)
  • 8 białek
  • 400g cukru kryształu
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki octu winnego/ jabłkowego/ soku z cytryny
  • sól

Przygotowanie:

Białka ubijać w dużej misce z dodatkiem szczypty soli do momentu, aż będą gęste i puszyste. Dodawać powoli cukier i nadal ubijać do momentu, aż cukier się rozpuści, a piana będzie bardzo gęsta, gładka i lśniąca, jak krem. Dodać mąkę ziemniaczaną, ocet i zmiksować w masę. 

Na papierze do pieczenia odrysować okrąg o wielkości 26cm, następnie wyłożyć pianę i uformować w stożek łyżką. Piec w 140' C około 10 minut, a następnie obniżyć temperaturę do 110'C i piec jeszcze godzinę. Wystudzić w delikatnie uchylonym piekarniku.

Podawać z bitą śmietaną i owocami, najlepiej od razu po ostygnięciu.




4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Kiedyś pewnie będzie ;) sprawy prywatne trochę się pokomplikowały. Póki co sprawdzam się gotując w Antonówce, do której serdecznie zapraszam :)

      Usuń
  2. Oh uwielbiam :3 spróbuję może zrobić.
    modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń