poniedziałek, 19 października 2015

Apple curd

Każdy, kto ma choć trochę do czynienia z pieczeniem zna klasyczny lemon curd. Pyszny, kwaskowy krem z cytryn, dodatek do ciasteczek, ciast, tortów. 
Mieszkam w terenie sadowniczym, jabłek mam pod dostatkiem, dlatego pomyślałam, że mogłabym zrobić taki krem właśnie z tych pysznych, polskich jabłek! Wyszedł naprawdę pyszny! Słodki, z delikatną kwaskową nutką, pachnący... Polecam wszystkim miłośnikom jabłek :)



Składniki:
(na średni słoik)
  • 4 spore jabłka
  • 1/3 szklanki cukru
  • sok i skórka z połowy cytryny
  • 2 żółtka
  • 100g masła
  • ew. 1/4 szklanki wody

Przygotowanie:

Jabłka umyć, obrać, zetrzeć na tarce. Umieścić w rondelku, ewentualnie podlać wodą (ja miałam bardzo soczyste jabłka, nie musiałam podlewać wodą). Wlać sok i dodać skórkę z cytryny. Gotować aż jabłka całkiem się rozpadną. Odstawić do wystudzenia.
Żółtka zmiksować z cukrem i masłem. Dodać do zimnych jabłek. Podgrzać, aż całość dokładnie się połączy i gotować do zgęstnienia (około 20 minut).
Gotowy krem można przełożyć do słoiczka i przechowywać w lodówce do tygodnia.


 

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł:) Ja bym chętnie zjadła z naleśnikami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, jabłkowego jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń