poniedziałek, 26 października 2015

Rogaliki z makiem

Mak kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem, makowcem, seromakiem. Połączenie masy makowej z ciastem drożdżowym jest jednym z moich ulubionych. Zwykle nie korzystam z gotowych mas makowych, tym jednak razem użyłam właśnie takiej masy. Okazało się, że rogaliki wyszły pyszne, nie za słodkie, a wykończenie lukrem było strzałem w dziesiątkę :)



Składniki:
  • 2 jajka
  • 550g mąki pszennej
  • 25g drożdży
  • 1/2 szklanki cukru
  • 200ml letniego mleka
  • 100g masła (rozpuścić)
  • szczypta soli
  • 3/4 puszki masy makowej
  • lukier do polania (cukier puder + odrobina wody)

Przygotowanie:

Do miski przesiać mąkę, zrobić w niej dołek, wykruszyć drożdże, posypać 2 łyżkami cukru, zalać kilkoma łyżkami mleka i w tym dołeczku wymieszać z odrobiną mąki do konsystencji gęstej śmietany. Przykryć ściereczką i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.

Po tym czasie doleć resztę mleka, dosypać cukier, sól i zacząć wyrabiać dolewając pod koniec rozpuszczone masło. Wyrobić na gładkie, elastyczne ciasto. Przykryć ściereczką i znów odstawić do wyrośnięcia, tym razem na 1 godzinę.

Wyrośnięte ciasto zarobić, podzielić na 3 części. Każdą część rozwałkować na kształt koła, każde koło podzielić na 8 części (trójkątów). Na każdą część położyć po łyżeczce - półtorej masy makowej i zwijać od szerszego końca w rogaliki. 
Rogaliki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180'C około 20 minut. Upieczone wystudzić na kratce.
Zimne rogaliki polać lukrem.



8 komentarzy:

  1. od razu wciągnęłabym kilka!

    OdpowiedzUsuń
  2. takich rogalików z makiem jeszcze nie jadłam, głównie z jakąś konfiturą. ;) ale z racji tego, że za makiem przepadam znacznie bardziej, to chyba następne właśnie zrobię takie. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Jestem beztalenciem manualnym, więc duma mnie rozpiera! :)

      Usuń
  4. Bardzo smakowite rogaliki. Zabieram kilka do kawy;)

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń