piątek, 2 października 2015

Cukiniowe muffinki z jagodami goji

Muffinki z warzywnym dodatkiem? Czemu nie! Szczególnie, kiedy efekt jest pyszny! Troszkę bałam się smaku cukinii w gotowym wypieku, zupełnie niepotrzebnie, bo rezultat był absolutnie wspaniały! Z waniliowym cukrem pudrem? Mniam! Jagody goji smakują jak rodzynki, nadając całości fajnej tekstury.



Składniki:
  • 1 szklanka startej cukinii
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżki jagód goji
  • 3/5 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego

Przygotowanie:

Suche składniki wymieszać w sporej misce (czyli mąkę, cukier, sodę, wiórki).
Mokre składniki (cukinię, olej, mleko, ekstrakt) wymieszać osobno. Mokre składniki dodać do suchych, wymieszać łyżką, niezbyt długo i dokładnie.
Ciastem napełnić foremki muffinkowe do 3/4 wysokości (mogą być silikonowe lub klasyczne, wyłożone papierowymi papilotkami).
Piec w 180'C około 20 minut, do suchego patyczka.
Gotowe można polukrować, polać czekoladą lub posypać cukrem pudrem.



 

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam cukinię i jagody Goji, wypróbuję ten przepis na pewno:) Pozdrawiam:)
    http://better-life-by-ewelajna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, u mnie zniknęły bardzo szybko :) Chociaż o cukinii powiedziałam domownikom dopiero "po fakcie" :)

      Usuń
  2. Cudowne muffinki. Pewnie są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Były bardzo smaczne! Nawet moja przedszkolinka się zajadała :)

      Usuń
  3. Cudowne muffinki. Pewnie są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń