środa, 7 października 2015

Orzechowy sernik z makiem

Ten wyjątkowy, pyszny sernik zrobiłam sobie w prezencie przedurodzinowym. Jest mało słodki, na pysznym, waniliowym spodzie. Orzechy są mocno wyczuwalne, smak maku jest gdzieś w tle, bardzo przyjemnie współgra z całą resztą. Mascarpone sprawia, że sernik ma aksamitną konsystencję. To był bardzo udany wypiek :)



Składniki:
(na tortownicę 21cm)

SPÓD:
  • 150g kakaowych herbatników
  • 70g rozpuszczonego masła
  • ziarenka z 1 laski wanilii

MASA SEROWA:
  • 1 kg sera (u mnie moje ulubione Emilki)
  • 250g mascarpone (od Mlekomy)
  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki cukru brązowego
  • 1/2 szklanki mielonych orzechów (u mnie mieszanka włoskich i laskowych)
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 1 łyżka kaszy manny (suchej)
  • 3 łyżki suchego maku


Przygotowanie:

SPÓD:
Herbatniki zmielić na proszek (najlepiej zrobić to w blenderze), dodać ziarenka wanilii, masło - wymieszać. Wyłożyć do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do lodówki.

MASA SEROWA:
W misce umieścić ser, mascarpone, cukier i jajka. Zmiksować aż składniki porządnie się połączą. Następnie dodać mak, budyń, orzechy i kaszę mannę. Wymieszać ponownie.
Masę wylać na przygotowany spód, piec w 160'C około 60-70 minut. Wystudzić w uchylonym piekarniku. 

Gotowy można polać polewą, posypać cukrem pudrem lub zostawić bez polewy.






9 komentarzy:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń