czwartek, 22 października 2015

Banany w cieście

Moja dzisiejsza propozycja bardzo posmakowała nam w wersji śniadaniowej. Moja córeczka uwielbia banany, placki również, a to takie połączenie właśnie tych dwóch rzeczy. Wyszły pyszne, słodkawe i bardzo delikatne. Polecam, na pewno Wam zasmakują! :)


Składniki:
  • 4 banany
  • sok z cytryny
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki oleju + olej do smażenia
  • 2 łyżki cukru
  • cukier puder lub sezam do posypania

Przygotowanie:

Jajko, mleko, mąkę, cukier i 2 łyżki oleju umieścić w misce, wymieszać miotełką do uzyskania dość gęstego, jednolitego ciasta. 
Banany obrać, przekroić wzdłuż na pół, jeszcze raz na pół - w szerz. Skropić owoce sokiem z cytryny, aby nie ściemniały. Następnie zanurzać w cieście i smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor z obu stron.
Gotowe układać na papierowym ręczniku, aby odsączył się tłuszcz. 

Przełożyć na talerz i posypać cukrem pudrem lub sezamem.

 

25 komentarzy:

  1. Super orientalne danie ;-)

    Zapraszam do siebie! www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Myslę, że przepis uniwersalny dla wielu owocow na tyle miekkich, by zdążyły się poddusić podczas smażenia. (jabłka, gruszki, brzoskwinie, nektarynki...i ..... mango, melon.... tak, tego nie znamy a warto sprobowac...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka i gruszki to u nas klasyka :) Ale z melonem i mango to świetny pomysł! :)

      Usuń
  3. Ale świetny pomysł! Uwielbiam banany! Koniecznie muszę wypróbować!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. mniamm.... ale mi apetytu narobiłas :) evelciovelove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda apetycznie, aż zrobiłam się głodna :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam je pierwszy raz, na pewno nie ostatni. Polecam :)

      Usuń
  6. Ale na pewno to jest niebo w buzi!
    Jutro biorę się do roboty :)
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda , na pewno spróbuje |:)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam banany i placki tak jak twoja córka wiec mam nadzieję, że niedługo takie zrobię i będę się delektował wspaniałym smakiem :) przeglądałem kilka innych przepisów na blogu i wszystko wygląda pysznie ;)
    http://introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banany zawsze muszą być w domu :) Daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  9. Jejku muszą być pyszne :) Już wiem co zrobię w weekend na śniadanie :) Dziękuje za przepis! Radolsky

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wypróbować, bo wyglądają bardzo smacznie :)
    Mój blog - klik <- nowy adres bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepysznie to wygląda, chyba sama spróbuję się pobawić bananami <3!

    poklikałabyś w linki w poście? Byłabym ogromnie wdzięczna.;*
    http://daruciaa.blogspot.com/2015/10/wishlist-autumn-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszotka ;)
    Dobrej Nocy!
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń