wtorek, 20 października 2015

Podwójnie orzechowe mini serniczki z kajmakiem

Jesień to czas orzechowy - przed domem mamy dwa duże, dorodne drzewka, co roku mamy obfity zbiór. I co roku wymyślam co z nich zrobić. Tym razem padło na miniserniczki. Pyszne, mocno orzechowe, nie za słodkie. Mmm... Przepis powtórzę na pewno jeszcze nie jeden raz!


Składniki:
(na 6 sztuk)

  • 250g mielonego twarogu
  • 1/3 szklanki cukru
  • 3 łyżki masła orzechowego
  • 1 jajko
  • 100ml śmietanki
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 6 łyżeczek kajmaku na wierzch


Przygotowanie:

W misce umieścić twaróg, jajko, śmietankę i cukier. Zmiksować krótko, do połączenia składników. Następnie dodać masło orzechowe, mąkę i siekane orzechy włoskie, znów krótko zmiksować.
Masę przekładać do papilotek, do pełna. Piec w 160'C około 30 minut. Wystudzić w piekarniku.

Zimne serniczki posmarować kajmakiem.



 

4 komentarze:

  1. Podwójnie orzechowe? Biorę w ciemno! To moje ukochane smaki ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda,że nie mogę słodyczy :(
    Wyglądają tak smakowicie !
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń