czwartek, 29 października 2015

Ryżowe ciasteczka z lawendą

Kiedy w sezonie ususzyłam lawendę liczyłam, że użyję jej do kilku wypieków. Zaopatrzyłam również swoją spiżarnię w domowej roboty syrop i ekstrakt lawendowy. I właśnie aromatycznego ekstraktu użyłam do "uperfumowania" moich ryżowych, bezglutenowych ciasteczek. Kruchutkie, bez dodatku białego cukru, z minimalną ilością tłuszczu. Pyszne!


Składniki:
  • 200g mąki ryżowej
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki ksylitolu (lub miodu, syropu z agawy)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki mleka
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1 łyżka ekstraktu lawendowego lub 1 łyżka utartych, suszonych kwiatów lawendy

Przygotowanie:

Mąkę umieścić w misce, dodać żółtka, ksylitol, olej. Wymieszać łyżką. Następnie dolać mleko z rozpuszczonym w nim proszkiem do pieczenia i ekstrakt lawendowy, połączyć najpierw łyżką, a później krótko dłońmi lub robotem.
Z ciasta odrywać kawałki, formować kuleczki (zwilżonymi wodą dłońmi), leciutko spłaszczać i układać ma blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 170'C około 15 minut, do lekkiego zezłocenia. Wystudzić na kratce.
Gotowe można posypać cukrem pudrem, polać czekoladą, polewą, kajmakiem.


 

2 komentarze:

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń