czwartek, 29 października 2015

Rogaliki orzechowe

Kolejny orzechowy wypiek, a na tym na pewno nie koniec! Korzystam z jesiennych dobroci w postaci orzechów, bo według mnie, smakują teraz najlepiej. Rogaliki są kruchutkie, delikatne i mocno orzechowe. Cudeńka!


Składniki:

CIASTO:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 żółtko
  • 100g twarogu mielonego
  • 150g masła
  • 1/3 szklanki cukru

NADZIENIE:
  • 250g orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 białko
  • odrobina soku z cytryny


Przygotowanie:

CIASTO:
Składniki ciasta umieścić w misce lub na stolnicy, zagnieść szybko w elastyczne ciasto, owinąć folią spożywczą, schłodzić około 1 godzinę w lodówce. Po tym czasie podzielić na 4 części.

NADZIENIE:
Orzechy zmielić w blenderze, przełożyć do niewielkiego rondelka, dodać śmietankę, cukier, sok z cytryny i gotować 10 minut często mieszając. Odstawić do przestygnięcia. Do schłodzonej masy dodać miód, cynamon i białko - dokładnie wymieszać i postawić na ogniu, Gotować około 2 minuty. 

Ciasto rozwałkować, wyciąć koło, każde koło podzielić na 8 części i układać po 1 łyżeczce farszu w szerszej części, zwijać w rogaliki.

Rogaliki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec w 180'C około 15 minut. Wystudzić na kratce. Gotowe można posypać cukrem pudrem lub polać czekoladą.





6 komentarzy:

  1. Skorzystam, bo też mnie zasypano orzechami:) wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też wysyp :P Ale orzechy uwielbiam, taką plagę mogę mieć co roku :)

      Usuń
  2. Wyglądają niezwykle smakowicie. Niestety nie mam ręki do ciast. Ale zjeść chętni bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm pyszotka! :)

    Dobrej Nocy!
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń