poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Czekośliwka

Przepis na czekośliwkę, czekopowidła lub śliwkową nutellę znałam już od dawna. Jakoś nigdy  ie było mi z nim po drodze, zawsze miałam inne przetwory do zrobienia, ważniejsze, pilniejsze. Ale w tym roku, jako, że wpadłam w szał przerabiania owoców, postanowiłam zrobić też śliwki z czekoladą. I powiem szczerze, jestem totalnie zaskoczona! Są wspaniałe! Słodkie, ale nie za bardzo, z posmakiem kakao. Już sobie wyobrażam tort przełożony czekośliwką, albo naleśniki..




Składniki:

  • 4kg śliwek
  • 1kg cukru
  • 200g ciemnego kakao


Przygotowanie:


Śliwki umyć, osuszyć i wypestkować. Włożyć do dużego garnka o grubym dnie, zasypać cukrem i zostawić na kilka godzin, najlepiej na noc.
Po tym czasie postawić garnek na maleńkim ogniu i gotować 3-4 godziny aż śliwki się rozpadną i sok odparuje. Wtedy zdjąć garnek z ognia i przestudzić. Śliwki zblendować na gładką masę. Do zblendowanych powideł dodać kakao, dokładnie wymieszać. Postawić na ogniu i znów podgrzać. Gorące przełożyć do wyparzonych słoików, zakręcać i odwracać do góry dnem.



 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam z czekoladą. Ja dodaje ją też w święta do piernika. Marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie pierwszy "rzut" już się kończy, czekośliwka tak nas zaskoczyła, że pożarliśmy łyżką ze słoików. Trzeba zrobić więcej, póki śliwki na drzewach ;)

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń