piątek, 14 sierpnia 2015

Jeżynowy deser z jogurtową chmurką

Lodówka, w lodówce pojemnik. W pojemniku jeżyny. Już nie najpiękniejsze, nie najświeższe. Co by tu z nich zrobić? Od piekarnika wolę się trzymać z daleka, ale kiedy one tak proszą, tak bardzo proszą, żeby jakoś je wykorzystać, coś dobrego z nich zrobić... I nagle eureka! Jogurty mam, herbatniki i galaretki też, przydałoby się też zacząć testować nagrody od oetker.pl, więc biorę się! Robię! 
Kiedy po wszystkim dałam do wylizania łyżkę po kremie Malwince, usłyszałam: Mama! Pycha!




Składniki:

SPODY:
  • 100g herbatników pełnoziarnistych
  • 50g rozpuszczonego masła

CHMURKA:
  • 2 x 200g jogurtu greckiego light
  • krem jogurtowy taki

 MUS:
  • 300g jeżyn
  • 3 łyżki żelatyny rozpuszczonej w 3 łyżkach wrzątku (lub 1/2 galaretka rozpuszczona w 1/2 szklanki wody, smak dowolny)
  • 3 łyżki cukru pudru

DEKORACJA:
  • 6 łyżek bitej śmietany
  • 3 ciasteczka przełamane pa pół
  • 3 kostki startej, gorzkiej czekolady
  • kilka jeżyn (u mnie borówki)


Przygotowanie:

SPODY:
Herbatniki zmielić w blenderze, dolać masło, wymieszać. Rozdzielić równo do 6 pucharków. Schłodzić w lodówce.

CHMURKA:
Jogurty ubić mikserem,  aby stały się puszyste i napowietrzone. Dosypać proszek, zmiksować dokładnie. Rozłożyć chmurkę do pucharków.

MUS:
Jeżyny zmiksować z cukrem, dolać galaretkę lub żelatynę, schłodzić. Zimną, tężęjącą masę wylać na chmurkę. Schłodzić dokładnie.

DEKORACJA:
Deserki ozdobić bitą śmietaną, połówkami kruchych ciastek i tartą czekoladą. Posypać owocami.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń