czwartek, 6 sierpnia 2015

Drożdżówki gniazdka

Drożdżówki to taki uniwersalny wypiek, który smakuje wszystkim. Łatwy, w miarę bezproblemowy, a jakże pyszny! Można przygotowywać z dowolnymi nadzieniami. Moje ulubione są z białym serem i owocami. Kocham maliny, ale z braku laku użyłam innych owoców: borówek amerykańskich i jeżyn, które lubi mój mąż. Smak jest naprawdę godny polecenia. Wiadomo, nie ma nic lepszego niż domowa bułeczka :)




Składniki:

CIASTO:
  • 15 g świeżych drożdży
  • 2 zaokrąglone łyżki cukru
  • 1/2 szklanki mleka
  • 30 g masła
  • 1 jajko
  • 300 g mąki pszennej

MASA SEROWA:

  • 200 g białego sera twarogowego w kostce
  • 2 czubate łyżki cukru
  • 1 płaska łyżką mąki ziemniaczanej
  • ok. 300 g świeżych jeżyn i borówek amerykańskich

Przygotowanie:

Drożdże pokruszyć do miski, posypać cukrem, odstawić na ok. 3 minuty, wlać lekko ciepłe mleko, wymieszać. Masło rozpuścić, ostudzić, wlać do miski. Dodać jajko i mąkę, wyrobić jednolite ciasto. Rozwałkować na lekko posypanej mąką desce, rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. Szeroką szklanką wykrawać koła o średnicy ok. 8 cm. W każdym kółku wykrawać mniejszą szklanką kółko o średnicy ok. 5,5 cm. Kółko z dziurką przekręcić w połowie jeden raz tworząc kształt 8. Nałożyć jedną pętelką na całe kółko, a potem ułożyć na wierzch drugą pętelkę ósemki tworząc coś na kształt gniazdka. Zostawić do lekkiego wyrośnięcia na ok. 20-30 min.

Ser z cukrem i mąką ziemniaczaną zmiksować blenderem. Formować kulki wielkości orzecha włoskiego, układać w drożdżowych gniazdkach. W masę serową delikatnie wciskać po kilka owoców.
Drożdżówki włożyć do piekarnika nagrzanego do 170°C, piec ok. 15 minut. Gotowe posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń