piątek, 14 sierpnia 2015

Kruche ślimaczki z marmoladą

Za godzinę będą goście, a w domu NIC SŁODKIEGO. Co teraz? Deserki raczej nie dadzą rady stężeć, ciasto ostygnąć, typowo kruche ciasto nie schłodzi się w lodówce, nie mówiąc o upieczeniu. W takich chwilach zawsze z pomocą przychodzi mi moja kulinarna Biblia, czyli stary zeszyt mojej Mamy. Uwielbiam te poplamione, pożółkłe kartki, powkładane dodatkowe przepisy i zagadkowe receptury znane tylko Mamie. A wśród nich właśnie ten szybki przepis na proste ciasteczka. Pyszne i ekspresowe!



Składniki:

  • 3 1/2 szklanki mąki
  • 200g margaryny
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • 3 żółtka
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka z 1/2 cytryny

DODATKOWO:
  • 1 białko do posmarowania
  • cukier puder do posypania
  • 300g twardej marmolady o dowolnym smaku (u mnie wieloowocowa, z zaprzyjaźnionej, malutkiej przetwórni)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki ciasta szybko zagnieść, podzielić na 3 części. Jedną zostawić na stolnicy, dwie pozostałe włożyć do lodówki. 
Ciasto obficie podsypując mąką rozwałkować na duży prostokąt. Całą powierzchnię posmarować marmoladą, zwinąć w rulon. Rulon pociąć na 2cm plasterki, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Podobnie postąpić z resztą ciasta. Wszystkie ciastka posmarować białkiem.

Upiec w 170'C przez około 15 minut, do lekkiego zrumienienia. Ostudzić na kratce, posypać cukrem pudrem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń