czwartek, 13 sierpnia 2015

Syrop różany

O wielu zastosowaniach płatków róży miałam okazję dowiedzieć się będąc na evencie Almette Fruit w Food Lab Studio w Warszawie. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nie tylko dzika róża, tak zwana cukrowa, nadaje się do przerobu, ale też róże z przydomowych ogródków. Jest jednak jedna zasada -  róża musi PACHNIEĆ. Jeśli pachnie, to też smakuje. Obwąchałam więc moje ogródkowe róże i wybrałam te pachnące. Ogołociłam je z płatków i wytworzyłam kilka słoiczków syropu różanego.



Składniki:

  • dwie duże garście płatków róży
  • 1,5 szklanki wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 0,25 łyżeczki kwasku cytrynowego lub sok z 0,5 cytryny

Przygotowanie:

Wodę z cukrem zagotować, pogotować kilka minut. Dosypać kwasek cytrynowy. 
Płatki róży delikatnie porwać na mniejsze kawałki, włożyć do garnka z syropem cukrowym, przemieszać i od razu przelewać do wyparzonych słoiczków, zakręcać, odwrócić do góry dnem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń