środa, 5 sierpnia 2015

Tartaletki z crème pâtissière i malinami

Crème pâtissière. Co to takiego? To francuski klasyk, który zna chyba każdy, kto choć trochę interesuje się cukiernictwem. Smakuje trochę jak klasyczny krem budyniowy, składniki również są podobne. Jednak jego konsystencja i "zachowanie" na wypieku jest zupełnie odmienne!
Jakoś nigdy nie było mi z nim po drodze, zawsze inne przepisy czekały na wypróbowanie. Przełamałam się i absolutnie nie żałuję. Małżonkowi też zasmakował, a uwierzcie mi, komplement z jego ust to najwyższe wyróżnienie! 
Krem wyszedł bardzo dobry. W połączeniu z kakaowym kruchym ciastem i pysznymi malinami wychodzi doskonały deser. Polecam szczególnie miłośnikom czekolady :)




Składniki:

CIASTO:
  • 90g zimnego masła
  • 100g cukru pudru
  • 180g mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 1 łyżka kakao

KREM:
  • 300ml mleka
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 100g cukru
  • 100g gorzkiej czekolady

DODATKOWO:
  • dowolne owoce i listki mięty


Przygotowanie:

CIASTO:
Wszystkie składniki ciasta zagnieść szybko, owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce minimum godzinę. 
Zimne ciasto rozwałkować, wycinać kółka, wylepić 6 foremek na tartaletki wysmarowane wcześniej masłem i wysypane mąką. Piec w 170'C 10-15 minut. Wystudzić na kratce. 

KREM:
Mleko zagotować. Kiedy zawrze, zdjąć  garnek z ognia i odstawić. 
Żółtka zmiksować z cukrem do białości, dodać przesiane mąki, wymieszać łyżką na pastę. Dodać do gorącego mleka, dokładnie wymieszać i postawić na gaz. Zagotować i gotować około 1 minutę cały czas mieszając. Do gorącego kremu dodać połamaną czekoladę i mieszać aż się rozpuści.

Ciepłym kremem napełnić tartaletki. Schować do lodówki do schłodzenia, ozdobić owocami i listkami mięty.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń