środa, 1 lipca 2015

Drożdżówka sypana

Nie umiem robić ciasta drożdżowego. Może dlatego, że moja Mama nigdy go nie robiła? Ale natknęłam się na przepis Pani Ewy Wachowicz i wydała mi się nie taka straszna jak o niej myślałam... Więc się odważyłam i jest! Pyszna, pulchna, pachnąca! A co najważniejsze - dziecinnie prosta. Mojej małej pomocnicy Malwince bardzo posmakowała, reszcie domowników również. Naprawdę polecam!






Składniki:

CIASTO:
  • 100 g drożdży
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 4 jajka
  • 1 szklanka oleju
  • ¾ szklanki mleka
  • 4 szklanki mąki
  • 1 szczypta soli 

KRUSZONKA:
  • 1 szklanka - mąki
  • ½ szklanki - cukru
  • ½ kostki - masła
Można dodać ulubione owoce lub bakalie, moja była "goła".

Przygotowanie:

Jajka roztrzepać, mąkę przesiać. W misce ułożyć warstwami drożdże, cukier, cukier waniliowy, jaja, olej, mleko, mąkę i sól. Zostawić na około 3 godziny w ciepłe miejsce.

Zrobić kruszonkę. Zimne masło wysiekać z mąką i cukrem. Zagnieść, po czym zawinąć w folię i schłodzić w lodówce około 1 godzinę.

Całość dokładnie wymieszać. Wylać na blachę natłuszczoną masłem. Posypać obficie kruszonką.

Piec w temp. 180 st. C przez około 1 godzinę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń