środa, 29 lipca 2015

Mufinki dyniowe

Stoi sobie jesienna dynia w przedpokoju. Stoi, patrzy tak smętnie… Prosi, wykorzystaj mnie! użyj do czegoś! Więc się zlitowałam, upiekłam panienkę i hop! Są muffinki. Pyszne, pachnące cynamonem. Mmm… Jak przypomnienie końca lata. Polecam!






Składniki:

  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2  jajka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki pokrojonych orzechów – laskowych lub włoskich

Przygotowanie:

Puree z dyni:
Dynię pokroić na plastry (ze skórą), ułożyć na blaszce z papierem do pieczenia, piec w 190 stopniach około 1 godzinę. Upieczoną ostudzić, łyżką oddzielić miąższ od skórki, miąższ zblendować na gładkie puree.
Muffinki:
Do jednej miski należy wsypać składniki suche: mąkę, cukier, sodę, proszek, przyprawę do piernika, sól i orzechy – a następnie dokładnie wymieszać. Do drugiej miski wlewamy roztrzepane jajka, śmietanę, olej i puree z dyni – składniki mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Teraz wlewamy składniki mokre do suchych i mieszamy łyżką (niezbyt długo) – do czasu aż składniki się tylko połączą. Tak przygotowaną masę wlewamy do foremek na muffinki wyłożonych papilotkami i pieczemy 20 minut w 180ºC.
Wystudzone można zostawić tak jak są, albo udekorować bitą śmietaną.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń