środa, 29 lipca 2015

Ciasteczka miodowe ze słonecznikiem

Pyszne, kruche i delikatne ciasteczka. Są wspaniałe jako przekąska na wycieczkę, jako słodki deser do kawki. Zakochałam się w nich! To najpyszniejsze ciasteczka jakie jadłam od dawna.







Składniki:


CIASTO:
  • 200g zimnego masła
  • 250g mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżka miodu


MASA SŁONECZNIKOWA:
  • 150g łuskanego słonecznika
  • 4 łyżki miodu
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 50g masła


Przygotowanie:


                                               
Składniki ciasta zagnieść szybko, uformować kulę, owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce około 1h. Po tym czasie formować kulki (wielkości orzecha włoskiego), lekko spłaszczać i np. nakrętką od napoju ("umoczoną" w mące) robić dołeczki w każdym ciasteczku. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Można też ciasto rozwałkować i wycinać kółka o średnicy około 5 cm.                                           
Aby przygotować masę należy umieścić w garnuszku słonecznik, miód, śmietanę i masło. Doprowadzić do wrzenia często mieszając, gotować aż masa zgęstnieje (około 15-20 min). Odstawić do przestygnięcia.
                   
W każdą dziurkę ciasta (lub po prostu na ciasteczko, jeśli jest rozwałkowywane) nakładać po łyżeczce masy słonecznikowej, piec w 170'C około 15 minut. Wystudzić na kratce.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń