czwartek, 23 lipca 2015

Ciasteczka owsiane


Czy dieta oznacza brak ochoty na słodycze? Nie! Ale można tak pokombinować, zmienić i zamienić co nieco, że z dość niezdrowych, kalorycznych ciastek da wyczarować się całkiem zdrowe ciacha. Te właśnie takie są. Najlepsze owsiane jakie jadłam!




Składniki:

  • 2 szklanki maki pszennej pełnoziarnistej razowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 3 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka żurawiny
  • 2 jajka
  • 1 szklanka masła
  • 1¼ szklanki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Przygotowanie:

Miękkie masło utrzeć wraz z cukrem trzcinowym, ekstraktem waniliowym i jajkami przez około 5 minut. W misce wymieszać mąkę pszenną razową wraz z solą, proszkiem i sodą. Dodać cały czas mieszając do utartego masła. Na koniec do ciasta dodać płatki owsiane i żurawinę. Całość wymieszać. Formować kulki wielkości orzecha i wykładać w odstępach na przygotowaną blachę. Ciastka owsiane piec 13-15 minut aż będą złote. Wyjąć z piekarnika i odczekać około 2 minut przed przełożeniem ich na talerz. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń