piątek, 24 lipca 2015

Sos karmelowy

Nigdy nie umiałam robić karmelu. Zawsze coś szło nie tak: albo był za jasny, albo za ciemny, albo się "skawalił", albo miał grudki. Postanowiłam więc, że ostatni raz dam mu szansę. I udało się! Sos karmelowy jest niebo lepszy od tych gotowych, kupnych. Pyszny, delikatny w strukturze, lejący i baaardzo słodki!




Składniki:

200g cukru
80g masła
120g słodkiej, płynnej śmietany 30- 36%
ewentualnie szczypta soli



Przygotowanie:

 Cukier wsypać do garnka z grubym dnem i rozłożyć go równomiernie po całej powierzchni. Na średniej mocy palnika skarmelizować cukier na złoty kolor. (Nie mieszać cukru!) Gdy zacznie się roztapiać należy potrząsać garnkiem, aby cukier równomiernie się karmelizował. Należy uważać, aby karmel nie miał za ciemnej barwy, bo będzie gorzki.
Gdy cukier się skarmelizuje dodać masło i szybko wymieszać rózgą. Gdy masło się rozpuści, ściągnąć ganek z ognia i mieszając energicznie trzepaczką wlewać cienkim strumieniem śmietanę. Mieszać energicznie i szybko, aby powstał jednolity, gładki sos. Na końcu można dodać szczyptę soli dla smaku.

Sos przelać do słoika lub innego naczynia, poczekać, aż się ostudzi, zamknąć i włożyć do lodówki. Sos można przechowywać do paru tygodni w lodówce. Przed użyciem należy wyciągnąć go wcześniej z lodówki i ogrzać, bo zimny jest bardzo gęsty.
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń